Filem Yang Aku Nak suggest korang pg tgk Bulan February 2012

helooo there, ape kabar...so entry hari ni aq just nak kongsi ngan koang serba sedikit filem-filem yang aq rase bole meletop sepanjang bulan february nih ( saja buat teruk update bulanan).

so x mau membebel byk sgt, lets the video talk..enjoy it weih


Tajuk Filem : AZURA 2012

Tarikh Tayangan : 2 February 2012 
Pengarah : Azizi  Aziz M.Osman
Komen aku untuk citer nih : bukan Jaml abdillah yg berlakon, according to trailer mmg mantap lah, mungkin setanding dgn ombak rindu tp why not korang try tgk citer ni plak coz heroin die lawa NEELOFA kot. untuk wanita-wanita aku cadangkan korang bwk tisu.SEKIAN

 

Tajuk Filem : ADNAN SEMPIT 2

Tarikh Tayangan : 23 February 2012 
Pengarah : Ismail Bob Hasim
Komen aku untuk citer nih : untuk korang yg suka lakonan Shaheizy Sam dan expect citer yg bole buat korang ketawa makanya cerita ini sesuailah untuk kalian semua.


Tajuk Filem : HANTU DALAM BOTOL KICAP

Tarikh Tayangan : 9 February 2012 
Pengarah : Azhari Mohd Zain
Komen aku untuk citer nih : Terus terang aku cakap aku tak suka cerita Azhari Zain buat sebab pada aku cerita die mmg tiada kualiti ( ok aku bukan ambik jurusan perfileman dan xbole nk kritik) tp aku dah tgk beberapa filem yang die jadi director GAGAL. contoh KERAMAT ( aku tgk sorang-sorang), Santau, Mantra, Zoo( most worst) tp untuk peminat Angah Raja Lawak dan cerita hantu komedi so habiskan lah duit RM 10 korang untuk cerita nih

Tajuk Filem : WAR HORSE

Tarikh Tayangan : 2 February 2012 
Pengarah : Steven Spielberg
Komen aku untuk citer nih : According trailer nmpk mcm cerita ni bosan tp pada aku kalo Steven Spielberg yang jadi director jarang cerita die mengecewakan.


Tajuk Filem : GHOST RIDER: SPIRIT OF VENGENCE

Tarikh Tayangan : 16 February 2012 
Pengarah : Mark Neveldine, Brian Taylor
Komen aku untuk citer nih : cerita ni mmg aku nk tgk pon even kalo korang pernah terbaca post aku yg lepas iaitu  Must Watch English Movies 2011 - 2012 : WAJIB . tu je nak ckp.titik


Tajuk Filem : FIST OF DRAGON

Tarikh Tayangan : 23 February 2012 
Pengarah : Michael Chuah
Komen aku untuk citer nih : kalo ikot die punya advertisement iklan untuk cerita ni ada tulis FROM THE PRODUSER OF IP MAN so jgn expect cerita ni better mcm IP MAN tp pada pendapat aku cerita ni mmg best dan sesuai untuk mereka yg suka aksi-aksi fighting.


Tajuk Filem : Star Wars: Episode I The Phantom Menace 3D

Tarikh Tayangan :9 February 2012 
Pengarah : George Lucas
Komen aku untuk citer nih : aku x minat STAR WARS tp aku letak ja ( ok dah mula x kena mengena daripada tajuk asal)

Tajuk Filem : This Means War

Tarikh Tayangan :23 February 2012 
Pengarah : McG
Komen aku untuk citer nih : pada aku secara peribadi, cerita ni ada kelainan, sebab biasanya kita tgk Agen Perisik fight dgn Penjenayah tapi cerita ni lain plak sebab Agen perisik VS agen perisik sebab nk rebut bidadari kayangan watak lakonan Reese Witherspoon #tibajah Skema ayat

last but not least, from my point of view duit yang korang laburkan untuk cerita-cerita from outside our country actually seriusslly mmg berbaloi-baloi berbanding dgn cerita melayu sebab ada kualiti dan jarang korang akan menyumpah seranah cerita tersebut lepas kuar wayang. yes btul film from abroad ada budget yang byk tp ada juga filem yang mendapat sambutan yang mengalakkan kerana cerita tu berkualiti contohnya Hantu Kak Limah Balik Rumah, KL Gangster,Khurafat dan etc. Nasihat aku kepada pengemar cerita melayu, jgn tgk awal-awal tayangan, better tunggu review daripada paper ( biasanya review akn kuar dekat mingguan slot pancaindera on the first week atau second week) atau berita. 

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Followers

Merepek

MeREpek

My photo
JAWATAN RASMI 1. Bekas President klub kipas fadril 2:President klub jejaka tisu 3:President klub hatiku taman firdausi 4:Speaker kelab rongenggan 5:Ahli majlis tertinggi klub suka suki

Thank Stalkers