Apa sebab lelaki muda memilih wanita lebih tua sebagai pasangan ?

heloooo there, so topik hari ni aku sekadar nk berkongsi dgn koang pasal benda ni sebab ada terbaca post ni dekat NEWS FEED fb aku ptg tadi...so biasa kita dgr perempuan muda pilih lelaki lebih tua sebagai pasangan hidup sebagai contoh Siti Nurhaliza dengan Datuk K, Faezah Elai dgn Haikal ( pengarah yang sedang meningkat naik skang ni) da untuk contoh jenis pasangan yg mana lelaki lebih muda dgn wanita lebih tua contoh nya adalah Ashton Kutcher dengan Demi Moore ( menghampiri penceraian ), di malaysia antara contoh nya adalah seperti perkahwinan antara Wook Kundur yg berusia hampir 106 tahun dgn Mohd Nor,37 tahun dan byk lg contoh yg aku x kenal pasti, mereka ni masih mampu untuk bergaul mesra walaupun perbezaan usia yang cukup jauh.

Tiada batasan kasih sayang suami dan isteri walau jarak usia yang jauh

so there is around 5 reason why it could be :

Lebih menarik
Dalam survey dalam sebuah majalah, lebih banyak lelaki yang memilih foto wanita yang berumur dibanding wanita muda. Responden lelaki mengungkapkan bahwa wanita berumur lebih terlihat menarik di mata mereka.

Lebih seksi
Banyak lelaki yang mengungkapkan wanita berumur terlihat lebih seksi. Benar saja, ternyata hormon wanita meningkat di usia 30an dan terus meningkat hingga 20 tahun ke depan. Sehingga semakin tua, wanita semakin terlihat seksi.

Lebih tua = Lebih bahagia
Sebuah penelitian mengungkapkan, wanita secara emosional terus berkembang dan semakin mantap. Sehingga, wanita yang berumur lebih tua menjalani hidupnya dengan bahagia. Para wanita berumur pun merupakan pasangan yang menyenangkan.

Lebih berdikari
Banyak lelaki yang mencari sosok wanita yang berdikari. Tidak hanya berdikari dalam segi emosional, tapi juga berdikari dalam hal kewangan. Biasanya wanita berumur telah memiliki kareir dan kewangan yang cemerlang, sehingga ia tidak lagi meminta pada pasangannya untuk dibelikan sebuah barang yang mahal.

Banyak pengalaman
Bukan hanya pengalaman seksnya saja, wanita berumur juga telah mengalami banyak rintangan hidup. Sehingga ia mampu berkongsipengalaman dengan kekasihnya dan dapat memberi nasihat untuk kekasihnya yang lebih muda.

 Will just be in memory demi moore and ashton kucher

Credit : aduhaimedia

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Followers

Merepek

MeREpek

My photo
JAWATAN RASMI 1. Bekas President klub kipas fadril 2:President klub jejaka tisu 3:President klub hatiku taman firdausi 4:Speaker kelab rongenggan 5:Ahli majlis tertinggi klub suka suki

Thank Stalkers